perjantai 30. lokakuuta 2015

Raamattukritiikkiä 30.10.2015



Val 2:20 -3:66
Sitten valitetaan väkivallasta:
21. Maassa, kaduilla, makaa nuoria ja vanhoja. Minun neitsyeni ja nuorukaiseni ovat kaatuneet miekkaan. Sinä olet surmannut vihasi päivänä, olet tappanut säälimättä. 22. Sinä kutsuit minun peljättäjäni joka taholta kuin juhlapäivän viettoon. Herran vihan päivänä ei jäänyt pelastunutta, ei pakoonpäässyttä. Jotka minä olin vaalinut ja isoiksi saanut, heidät minun vihamieheni lopetti.
3. Luku on taas valitusta kurjuudesta. Ihme tunari tuo Jahve, kun ei pysty auttamaan kansaansa sen vertaa, ettei näillä olisi aina niin kurjaa.
Mutta jo seuraavassa saadaan taas paskaa niskaan Jahvelta ja ruumiitahan siinä tulee.

Hb 1:1 -14
Tänään piinataan hebrealaisia. Seuraavan Paavali vetää ihan hatusta ja hihasta: 2. Näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassa, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, ja jonka kautta hän on myös luonut maailmat.
Ai niin …ihan unohdin, ettei tämä kirje ollutkaan Paavalin kirjoittama, vaan joku kynäili hänen nimissään.

26:21 – 22
*boring*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti