Patmoksen Juha
Ahvio aloitti paranoidisen poliittisen perseilynsä Patmoksen sivuilla 1.2.2012.
Jo tämä ihka ensimmäinen Ahvion blogikirjoitus oli vainoharhaisuudessaan
riemastuttavaa luettavaa. Ensi vaikutelma on, että Ahvio on amerikkalaisen Tea
Partyn Suomen osaston ensimmäinen ja ehkä ainoa jäsen. Ahvio ampuu niin
oikealle, että ainakaan minun elinaikanani ei ole vastaavaa nähty.
Tuon Ahvion
ensimmäisen blogikirjoituksen otsikko Patmoksen sivulla oli Presidentin vaalien toisella kierroksella
äänestämisellä on väliä.
Jo tuolloin
Patmoksen poliittinen siipi oli yhtä kuin homosiipi. Homous politisoitiin ja
mikään ei ole sittemmin muuttunut.
Vasemmistovaikuttajat liittyvät Haaviston
tukijoukkoihin, koska Haavisto vihreänä edustaa punavihreää ekososialismia ja
kulttuuriradikalismia.
Tuon ensimmäisen
kirjoituksensa jälkeen Ahvio on jumittunut ekososialismiin pystymättä koskaan
määrittelemään, mitä tuo ekososialismi on. Kunnes Ahvio antaa käsitteelleen
täsmällistä sisältöä, käsitettä voidaan pitää merkityksettömänä merkkijonona. Kulttuuriradikalismi
on sekin relativistinen käsite. Ahvio jättää ehkä tahallisesti mainitsematta,
että kauan sitten kristinusko oli sekin aikansa kulttuuriradikalismia.
Tämän jälkeen
Juha Ahvio kiukuttelee siitä, että presidenttiehdokkaana ollut Pekka Haavisto
ajoi mm. tasa-arvoista avioliittolaki. Vastaehdokkaana ollut Sauli Niinistö ei
juuri ottanut asiaan kantaa. Ahvio kyllä kirjoituksessaan piti Niinistöä
esimerkillisenä arvokonservatiivina. Vain muutamaa vuotta myöhemmin tämä
”arvokonservatiivi” Sauli Niinistö vahvisti nimikirjoituksellaan tasa-arvoisen
avioliittolain. Tämä oli jo pahan luokan arvovaltatappio Ahvio edustamalle
kristilliselle totalitarismille.
Punavihreää ideologiaa luonnehtii
haaveellinen utopistisuus, joka on omiaan johtamaan epärealistisiin
tilannearviointeihin, kuten on käynyt ilmi esimerkiksi Pekka Haaviston
kannanotoista Iranin sekä Israelille että länsimaille laajemminkin muodostamaan
uhkaan.
Tässäkin
blogissa on ollut puhetta moneen kertaan projektioista: siitä kuinka
uskonnollinen oikeisto pyrkii siirtämään oman irrationaalisuutensa vastanpuolen taakaksi. Tuon
israelfanittamisen Ahvio lienee omaksunut Patmoksen pääjehu Leo Melleriltä.
Kaikki
tilannearviot jotka on tehty Raamatun ja kristinuskon pohjalta ovat aina
johtaneet epärealistisiin tilannearvioihin, joten tässäkin asiassa Ahvion on
pakko projisoida katsantonsa muihin, koska hänellä ei yksinkertaisesti ole
validia ja relevanttia argumenttia.
Niinistö ei kannata avioliittolain uudelleenmuotoilua. Niinistön mielestä avioliitto on miehen ja naisen välinen
instituutio.
Tuossa ylempänä
osoitettiin tämäkin Ahvio maaginen fantasia fantasiaksi.
Niinistö korostaa vapaaehtoiseen
vaihtamiseen perustuvien vapaiden markkinoiden synnyttämän talouskasvun
myönteistä merkitystä yhteiskunnan vaurastumisen, hyvinvoinnin tasaisemman
jakautumisen ja köyhyyden poistamisen perusvälineenä – välineenä, jonka
mediapopulismi on leimannut ”kovia arvoja” edustavaksi.
Oikeasti
Niinistö edusti säädeltyä markkinataloutta, Ahvio taas kristillisyydestä
kumpuavaa amerikkalaisen uskonnollisen oikeiston riistokapitalismia, jossa
köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Tällöin oikeudenmukaisuudella ei ole
enää asian kanssa mitään tekemistä.
Päinvastoin kuin vihreät, kokoomus ja
Niinistö tunnustavat kristillisen arvopohjan erityismerkityksen niin
suomalaisen kuin muunkin länsimaisen kulttuurin kannalta, kuten kokoomuksen
9.-11.6.2006 hyväksytyssä periaateohjelmassa todetaan…
Se että jossakin
periaateohjelmassa sanotaan jotakin, ei ole riittävä peruste pitää
periaateohjelmaan validina ohjeena. Kyse on vain ja ainoastaan poliittisesta
periaateohjelmasta, jolla vakuutetaan potentiaalisia ”omia” äänestäjiä.
Tällaisista
lähtökohdista Juha Ahvio alkoi ylläpitää yhden miehen teekutsu-liikettä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti