torstai 8. lokakuuta 2015

Jumalan törkeät valeet



Jahve panee 400 profeettaa valehtelemaan nimissään, jotta tietty heppu saataisiin hengiltä:
6 Niin Israelin kuningas kokosi profeetat, nelisensataa miestä, ja kysyi heiltä: "Tuleeko minun lähteä sotaan Ramot- Gileadia vastaan vai ei?" He vastasivat: "Lähde matkaan! Herra antaa kaupungin sinun käsiisi. (1 Kun 22:6)

Profeetta Miika vahvistaa, että Jahve on valehtelija:
19 Miika sanoi vielä: "Kuule siis Herran sana! Minä näin Herran istuvan valtaistuimellaan, ja kaikki taivaan joukot seisoivat hänen ympärillään hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan. 20 Ja Herra sanoi: 'Kuka eksyttäisi Ahabin, niin että hän lähtee sotaretkelle ja kaatuu Ramot-Gileadissa?' Yksi vastasi yhtä, toinen toista, 21 kunnes esiin tuli muuan henki. Se asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä eksytän hänet.' 'Millä tavoin?' kysyi Herra. 22 Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.' 23 Ja niin on käynyt, Herra on lähettänyt valheen hengen kaikkien näiden profeettojesi suuhun. Onnettomuuden hän on sinun osallesi määrännyt!" (1 Kun 22:19-23)

Jeremia oli aivan oikeassa väittäessään Jahve valehtelijaksi:
10 He sanovat: Voi, Herra, Jumalamme! Olet pettänyt lupauksesi, jonka annoit tälle kansalle ja Jerusalemille. Sinähän sanoit: 'Teillä on oleva rauha', mutta nyt meillä onkin miekka kurkullamme." (Jer 4:10)

Jahve harhautti ja valehteli Jeremiaalle:
7Herra, sinä olet taivutellut minua,ja minä olen suostunut!Sinä olet tarttunut minuun
ja ottanut minut valtaasi.Päivästä päivään minä olen naurun aiheena,
kaikki pilkkaavat minua.
(Jer 20:7)

Jahve valehtelee kaikille joista ei pidä, jotta hänellä on tekosyy tappaa:
9 "Jos profeetta silloin eksyy vastaamaan itse, niin minä, Herra, eksytän tuon profeetan, ja minä kohotan käteni häntä kohti ja hävitän hänet kansani Israelin parista. (Hesekiel 14:9)

Jahve valehtelee Aatamille:
3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'" 4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole. 5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." (1 Moos 3:3-4)

Jumala yrittää peitellä valehteluaan:
7 Minun luonani ei ole sijaa sille, joka toista pettää. Ken puhuu valheita, se pysyköön poissa silmistäni.

Jahve valehtelee pyhyydestään peitelläkseen lisää valeita:
16 Kuutta asiaa Herra vihaa,seitsemää hän ei edessään siedä:17 ylpeitä silmiä, petollista kieltä,
viattoman veren tahraamia käsiä,18 sydäntä, joka punoo ilkeitä juonia,
jalkoja, jotka rientävät rikoksen teille,19 väärää todistajaa ja vilpin puhujaa ja ihmistä, joka yllyttää veljen veljeä vastaan.
(Snl 6:16-19)
Mutta kun Raamatun jumala vihaa kaikkea inhimillistä, niin tuo sananlasku on ihan paskapuhetta.

Tässä vain muutamia ”jumalallisia” valeita Vanhasta Testamentista. Kuinka helkkarin naiiveja täytyy uskovien olla, kun eivät huomaa jumalansa olevan täynnä valeita?

1 kommentti:

  1. Olet lukenut kuin piru raamattua. Et ole vaivautunut esittelemään, missä yhteydessä ja miksi jotakin on tapahtunut. Lisäksi olet vääristellyt asioita. Esimerkiksi väitä Jumalan valehdelleen Aadamille, vaikka lainaamassasi sitaatissa ei ole siitä mitään merkkiä. Jumala päinvastoin puhui totta, kun hän varoitti, että hyvän ja pahantiedon puusta syövä ihminen kuolisi. Ja niinhän siinä sitten kävikin. Aadam ja Eeva molemmat kuolivat. Olet sitaatissasi yhdistänyt Jumalan ja Paholaisen puheenvuorot toisiinsa ja liittänyt jälkimmäisen puheenvuoron erheellisesti Jumalaan. Jumala ei siis valehdellut Aadamille, vaikka Paholainen yritti niin väittääkin houkutellessaan ensimmäiset ihmiset tottelemattomuuteen Jumalaa vastaan.

    Koska väitteissäsi on selvästi falskiutta, niin sinun pitäisi perustella paremmin väitteesi. Tai muuten lukija voi ajatella, että väitteesi ovat tendenssimäisiä ja vievät sinulta uskottavuuden.

    VastaaPoista