sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Raamattukritiikkiä 18.10.2015



Jer 31:27 – 32:44
Montako liittoa Jahve oikein Israelin kanssa tekee? Tässä taas yksi:
33. Tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin kansan kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä. Niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34. Silloin ei enää toinen opeta toistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra. Sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään.
Aina nämä liitot kusevat ja yleensä aina Jahven puolelta. Omasta tunaroinnistaan vittuuntuneena Jahve aina päätyy tappamaan ihmisiä: mitä enemmän ruumiita tulee sen parempi

1 Tim 3:1 – 16
Ohjeita seurakunnan palvelijoiden kriteereistä, mutta ei niitä kukaan pysty noudattamaan. Paljon melua tyhjästä.

Snl 25:20 -22
20. Kuin vaatteet pakkaspäivänä riisuva, kuin etikka lipeän sekaan on murheelliselle sydämelle lauluja laulava.
Taas tuli pettymys: tuohonkaan sananlaskun ei liittynyt mitään viisautta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti