perjantai 25. syyskuuta 2015

Raamattukritiikkiä 25.9.2015



Jes 45:11 – 48:11
Jahve se jaksaa pullistella: 12. Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle. Minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot. Tuon jumalan suuruusharhat ovat jo patologisia.
Jahven psykoterrori on sekin patologista: 9. Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen, ylistykseni tähden minä hillitsen vihani, etten sinua tuhoaisi.
10. Minä olen sulattanut sinua, mutta en hopean vuoksi, olen koetellut sinua kärsimyksen pätsissä.

Ef 4:1 – 16
5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikissa.
Ei vakuuta Paavalin höpinät.

Snl 24:3 – 4
4. Kammiot täytetään taitavasti kaikenlaisilla kalleuksilla ja ihanilla tavaroilla.
Kuten Roope Ankan rahasäiliö?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti