sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Olisitko pyrkinyt estämään Jeesuksen ristiinnaulitsemisen?



Olisitko estänyt Jeesuksen ristiinnaulitseminen, jos olisit ollut paikalla ja se olisi sinulle mahdollista? Olisitko edes pyrkinyt estämään Jeesuksen ristiinnaulitsemisen, jos olisit ollut paikalla. Onko ihmisuhri missään olosuhteissa suotava, ehkä jopa välttämätön?

Jos olisit ollut paikalla, kun Jeesusta ristiinnaulittiin, etkä olisi pyrkinyt estämään tapahtumaa, niin olet moraaliltasi yhtä läpimätä kuin Raamatun jumala. Sinulle sopiva ammatti olisi keskitysleirin vahtimestari, joka seuraa ihmisten tappamista, mutta ei tee mitään asioiden muuttamiseksi. Samaa voidaan sanoa kaikista nykyisistä kuolemantuomion kannattajista.

Jopa ihmisuhrin hiljainen hyväksyntä asettaa sinut asemaan, joka on yhtä kuvottava kuin Raamatun jumalan asema suhteessa ihmisuhreihin. Moraaliltaan läpimätä Raamatun jumala vaati Aabrahamilta ihmisuhria. Olio, joka edes leikittelee ihmisuhrin tarpeellisuudella uskollisuuden osoituksena, on hirviö, joka ei ansaitse kunnioitusta. Aabraham ei voinut tietää ennalta, että Jahve puuttuu peliin viime hetkellä estäen ihmisuhrin. Aabraham oli myös hirviö: kukaan täysjärkinen ihminen ei uhraa omaa lastaan jollekin henkiolennolle ja vielä tuon henkiolennon käskystä. Jumalalle voi siinä tilanteessa sanoa ainoastaan –fuck you! 

Oletetaan nyt, että Jeesus oli Jumalan poika. Uskovat mielellään väittävät Raamatun jumalan olevan hyvä, vaikka Raamatun tekstien perusteella tuo jumalhahmo on kaikkea muuta kuin hyvä. Tämän jumalhahmon poika on jollakin merkillisellä tavalla yhtä jumalhahmon kanssa. Nyt sitten tuo jumala päättää ilmestyä maapallolle poikansa muodossa. Saman tien jumalhahmo ristiinnaulituttaa poikansa. Vai hyväksyikö Raamatun jumala itsensä ristiinnaulitsemisen?

Tämä Raamatun jumala pitää Jeesuksen suorittamaa ihmisuhria itsensä huvittamisen kannalta suorastaan välttämättömänä. Kuka hyvä isä asettaa poikansa siihen asemaan, että pojan kiduttaminen ja tappaminen on jonkinlainen sovitus tuo sadistisen paskamaisen jumalhahmon ja ihmiskunnan välillä? Jokainen täysjärkinen ihminen olisi pyrkinyt estämään Jeesuksen tappamisen ja täten minimoimaan Jumalan sadistisuuden haittavaikutukset.

Raamatun jumala ensin tyri luomisen ainakin ihmiskunnan suhteen. Joku teki jotain ja siitä koko ihmiskuntaa rangaistaan. Sitten tuo jumala tapattaa oman poikansa (vai itsensä?) ja väittää, että se joka ei pidä Jumalan poikaa millään tavoin relevanttina syntipukkina ansaitsee ikuisen kidutustuomion.

Tarina on täysin epäuskottava ja sadistisuudessaan kuvottava. Ihmiskunta on kaikin mahdollisin tavoin Raamatun jumalan yläpuolella. Väitetäänpä Raamatun jumalasta mitä tahansa, niin Raamatun perusteella tuo jumalhahmo on alhaisin mahdollinen olio.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti