tiistai 8. syyskuuta 2015

Patmoksen Juha Ahvion militantti pakolaispolitiikka



Viime sunnuntaina (6.9.2015) Patmoksen propagandaministeri Juha Ahvio paljasti todelliset karvansa. Seuraava sitaatti on Ahvion blogista:

Mutta kriisi on nyt kuitenkin syntynyt, ja on selvää, että kaikkia aitoja pakolaisia kuten etenkin kristittyjä ja muita ei-islamilaisia vähemmistöjä on autettava tehokkaimmilla mahdollisilla tavoilla.

Ahvio vähättelee muiden kuin kristittyjen ihmisarvoa. Kaikilla ihmisillä on ihmisarvo riippumatta uskonnollisesta vakaumuksesta.

Ahvio tulisi määritellä keitä ovat ”aidot” pakolaiset? Mikä tekee joistakin pakolaisista aitoja? Mikä tekee toisista epäaitoja?

Aina kun Ahvio ja muu Patmoksen jengi käyttävät sanaa ”aito”, hälytyskellot soivat. He ovat puuhastelleet – nimenomaan puuhastelleet - Aito Avioliitto ry:n toiminnassa tarkoituksenaan ihmisoikeuksien polkeminen vetoamalla jonkin instituution ”aitouteen”. Aitous ja autenttisuus ovat dynaamisia käsitteitä. Aito avioliitto ja aito pakolainen eivät ole objektiivisia käsitteitä. Aitous on pelkästään jonkin nimeämistä aidoksi.

Miksi kristittyjen pakolaisten tulisi olla etuoikeutettuja? Mitä Ahvio teki silloin kun ”aidot” kristityt tappoivat toisiaan esimerkiksi Ruandassa? Onko Ahvio mielestä suotavaa, että muslimit tappavat nyt toisiaan? Keitä ovat nämä muut ”ei-islamilaiset” vähemmistöt? Hinduja? Buddhalaisia?

Vaikuttaa siltä, että Ahvio mielellään jättäisi muslimit kuolemaan taisteluiden alle kuin auttaisi näitä. Tietenkin voidaan sanoa, että pakolaisia tulisi auttaa jo lähtömaassa. Tämä on vain aika epärealistinen näkemys. Siviilit ovat aina se huonoimmassa asemassa oleva väestönosa kun kyse on aseellisista kahakoista.

Mitä Ahvio tarkoittaa tehokkaimmalla mahdollisella auttamisella? Kristittyjen ja ei-muslimien aseistamista?
Luettuani Ahvion kirjoituksia melko pitkältä ajalta, on havaittavissa hänen ajattelunsa radikalisoituminen. Ahvio on itse varoitellut radikaalista islamista, mutta samalla päätynyt dogmatiikaltaan samansuuntaiseen näkemykseen; vain uskonnon nimi on eri.

Ahviolle uskonto näyttää muodostuneen aseelliseksi taistelukentäksi, jossa ihmisarvon määrittää kunkin ”kristillisyys”.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti