torstai 3. syyskuuta 2015

Jeesus oli tekopyhä



Jeesuksen tekopyhyys on jo pelkästään Raamatun mukaan häiritsevää. Sellaista sontaläjää kuin Jeesusta monet – turhan monet – pitävät esimerkillisenä.

Matt 5:22 …se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Matt 23:17…Te sokeat typerykset!
Tuo on jo tekopyhää!

Luuk 11:40…Te mielettömät!
Luuk 12:20…Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu!
Sekä Jumala että Jeesus tuomitsivat täten itsensä helvetin tuliin.

Matt 7:1 …Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Mark 11:15-17…15 He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat 16 eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. 17 Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."
Tekopyhästi Jeesus toimi omia sanomisiaan vastaan.

Matt 5:39…Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.
Matt 11:34-35…Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan.

Näin siis puhui Raamatun ”erehtymätön” toimintasankari Jeesus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti