tiistai 10. marraskuuta 2015

Raamattukritiikkiä 10.11.2015



Hes 21:1 – 22:31
Jahve ryhtyy taas kerran väkivaltaiseksi: 9. Koska minä tahdon hävittää sinusta vanhurskaan ja jumalattoman, siksi minun miekkani lähtee tupestaan kaiken ihmissuvun kimppuun, etelästä pohjoiseen asti.
Jahve uhkaa väkivallalla: 36. Minä vuodatan sinun päällesi kiivastukseni, puhallan sinuun pyhän vihani tulen ja annan sinut raakojen miesten käsiin, turmiontekijäin.
Ja lisää uhkailua: 21. Minä kerään teidät ja lietson teihin vihani tulta, ja te sulatte keskellä Jerusalemia. 22. Kuten hopea sulatetaan keskellä ahjoa, niin sulatetaan teidät sen keskellä. Te tulette tietämään, että minä, Herra, olen saattanut vihani kohtaamaan teitä."
Ja väkivaltaan päättyy päivän Hesekiel: 31. Sen tähden minä vuodatan heidän päälleen kiivauteni, tuhoan heidät pyhän vihani tulella ja annan heidän vaelluksensa tulla heidän päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

Heb 10:1 – 17
Hassua että Paavali pitää uhreja välttämättömänä; ei siis eläinuhreja vaan ihmisuhreja, tässä tapauksessa oletetun Jeesuksen oletettua uhria, joka ei lopulta ollut mikään uhri.
Paavalikin näyttää kannattavan ajatusta, että sillä ei väliä kuka tai mikä tapetaan, kunhan tapetaan. Kristinusko on täten kuoleman kultti.

Snl 27:12
*haukottelee*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti