maanantai 17. elokuuta 2015

Jeesus-tuotetta markkinoidaan virheellisesti ja epärehellisesti



Uskovat – erityisesti evankelistat – markkinoivat Jeesus tuotetta virheellisesti.

Mainostajan (evankelistan) on pystyttävä todistamaan markkinoinnissa käyttämänsä tosiasiaväitteet oikeiksi. Väitteiden paikkansapitävyydestä on varmistauduttava jo ennen niiden esittämistä ja väitteiden on pidettävä paikkansa markkinoinnin julkaisuajankohtana.

Yhtäkään Jeesus-tuotteeseen liitettyä positiivista väitettä eivät evankelistat pysty todentamaan. He ovat siis huijareita jokainen.

Tosiasiaväitteestä on kyse aina, kun väite koskee mitattavissa olevia vaikutuksia, jotka voidaan osoittaa oikeiksi tai vääriksi. Mitä ehdottomampi väite on, sitä varmemmin edellytetään näyttöä sen paikkansapitävyydestä.

Jeesus-tuotteella väitetään olevan esimerkiksi parantavia vaikutuksia. Tämä on mitattavissa, mutta mittaukset ovat osoittaneet väitteen epätodeksi. Tästä huolimatta evankelistat jatkavat epätosien väitteiden esittämistä tosina. Se on jo epärehellistä markkinointia.

Väitteen pitää perustua puolueettomiin ja luotettaviin selvityksiin, tutkimuksiin, tilastoihin, testeihin, mittauksiin yms. Jos tuotteita vertaillaan toisiinsa, on huolehdittava siitä, että vertailuryhmä on tarjontaan nähden edustava.

Kun Jeesus-tuotetta on vertailtu muihin vastaaviin tuotteisiin, niin on havaittu kaikkien näiden tuotteiden olevan humpuukia. Yhdelläkään tutkitulla tuotteella ei ole positiivisia vaikutuksia.

Tosiasiaväitteellä tarkoitetaan sitä, että markkinoija lupaa tai väittää tuotteen ominaisuuksista tai vaikutuksista jotain konkreettista. Esimerkiksi, jos yritys lupaa tuotteella olevan mitattavissa olevia vaikutuksia, ne pitää pystyä osoittamaan todeksi. 

Evankelistat lupaavat paljon Jeesus-tuotteen käyttäjille, mutta mitattavat vaikutukset ovat joko olemattomia tai negatiivisia.

Koska Jeesus-tuotteen virheelliseen markkinointiin puututaan?

Lähde:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti