sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Raamattukritiikkiä 15.3.2015



4. Moos. 22:21 – 23:30
Puhuva aasi! Suorastaan briljanttia!
”28. Silloin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä pahaa minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"
29. Bileam vastasi aasintammalle: "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi. Olisipa minulla miekka kädessäni, niin minä nyt tappaisin sinut."
30. Aasintamma sanoi Bileamille: "Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti? Onko minulla ollut tapana tehdä sinulle näin?" Hän vastasi: "Ei ole."
Sen jälkeen aasi oli puhunut Bileamille, hän ryhtyy profetoimaan. Niin erikoinen tapaus järkytti Bileamia ja siksi hän ryhtyi profeetaksi.

Luuk. 1:57 -80
Johannes Kastaja syntyy ja hänen kalunsa silvotaan. On muuten aivan vitun vastenmielinen tapa.

Ps. 58: 1 -12
Tässäkin psalmissa Jumala on degeneroitunut sadistiseksi despootiksi. Tällainen hyypiö ei taaskaan ansaitse jumalan titteliä.

Snl. 11:12-13
Blaaah…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti