1.
Raamatun
kirjoittajat – keitä he sitten olivatkin – ja myöhemmin teologit ovat joutuneet
selittämään Raamatussa kerrottuja noloja ihmeitä miten parhaaksi ovat
katsoneet.
Noloin kertomus
on neitseellinen sikiäminen. Kuinka ollakaan, noloin episodi liittyy seksiin.
Aabrahamilaisissa kolmessa suuressa monoteistisessä uskonnossa – jotka lopulta
eivät olekaan monoteistisiä – on pakkomielteinen suhde seksiin: aina pannaan,
mutta aina paneminen on jollain tavoin väärin ja tuomittavaa.
Minkään tiedossa
olevan kriteerin mukaan neitseellistä syntymää ei tapahtunut. Ainoastaan
nolouden kriteeri puoltaa sitä: Maria paneskeli jonkun kanssa ja pamahti
paksuksi, mutta tämä oli tarinan opetuksen kannalta niin noloa, että
siittäjäksi satuiltiin Pyhä Henki.
Kun Raamatun
kirjoittajat, samoin kun sen lukijat, niin pitävät seksuaalisviritteisistä
kertomuksista, on suorastaan hämmästyttävää, että niin merkittävää tapahtumaa
kuin Marian ja Pyhä Hengen seksuaaliaktia ei ole kuvattu Raamatussa.
Tästä voidaan
johtaa mitä mielikuvituksellisimpia fantasioita, mutta ne ovat aivan yhtä
noloja kuin alkuperäinenkin nolo kertomus.
2.
Toinen nolouden
kriteerit täyttävä kertomus on Jeesuksen kuolleista herääminen: kapinallisen
vallankumous johtajan kumousyrityksen mentyä myttyyn, heppu teloitettiin ja se
vasta noloa olikin kumouksellisten kannalta. Tarinaan kirjoitettiin
Zombi-Jeesus, joka heteken hiippaili Palestiinassa, häipyi sitten jonnekin
salaiseen piilopaikkaan, mutta palaa jonakin päivänä mestaamaan
kostonhimoisesti jotakuinkin kaikki.
Zombin
kävelyretki on jo niin noloa, että edes fantasiakirjailijat eivät taida keksiä
yhtä noloja satuja ja tarinoita.
3.
Noloista
tarinoista on tehty yhden ideologian kannalta hyveitä ja se taas on noloa.
Noloista tulee typeryksiä, jotka pyrkivät levittämään nolouden ja typeryyden
sanomaa. Se taas on noloa ihan itsessään.
Aabrahamilaisten
uskontojen teologiset saavutukset ovat nolouden teologiaa. Noloista
tapahtumista voi tehdä ainoastaan noloa teologiaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti