Tämänpäiväisessä
raamattukritiikissä tuli esille se, kuinka mitätön rikos raiskaus on Raamatun
mukaan. Kyseessä on seuraava kohta (5. Moos. 22: 27 -30):
”28. Jos joku tapaa
neitsyen, joka ei ole kihlattu, ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan, ja
heidät tavataan siitä,
29. niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle 50 hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi tämän. Hän älköön hylätkö tätä koko elinaikanaan.”
29. niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle 50 hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi tämän. Hän älköön hylätkö tätä koko elinaikanaan.”
Voiko enää olla mitään kuvottavampaa? Raamattu on järkyttävän
vastenmielinen teos.
Jokainen joka hyväksyy em. säädöksen oikeutuksen, on niin alhainen
olio, että sellaiselle ei ole tarpeeksi kuvaavaa nimeä.
Uskovat ovat kautta kristinuskon historian vedonneet siihen, että
Uuden Testamentin ns. ”uusi liitto” jollakin tavoin kumoaisi nämä Vanhan
Testamentin säädökset. Asia on juuri päinvastoin. Jeesus tuli täyttämään lain,
eikä kumoamaan sitä. Jeesus meni oikeastaan vielä pitemmälle: myös vääränlaiset
ajatukset olivat rangaistavia.
Hyväksymällä Jeesuksen, uskova joutuu hyväksymään nämä
moraalittomat säädökset. Uskovat ovat yhtä ala-arvoisia kuin heidän
kuvitteellinen jumalansa.
Onneksi sekulaarit lait tekevät Raamatun mielivaltaisista
säädöksistä laittomia. Näin sen juuri tulee olla: jokainen joka hyväksyy ja
noudattaa Raamatun käskyjä, joutuu edesvastuuseen rikkomuksistaan
kanssaihmisiään kohtaan.
Jotkut äärilaidan uskovat vielä hekumoivat ajatuksella, että
Raamatun käskyt ja säädökset tulisivat yleiseksi laiksi. Tällaisessa
kristillisessä teokratiassa – Pohjolan Afganistanissa/Saudi-Arabiassa – heidän
tyttärillään ei olisi ihmisarvoa.
Kuinka moni uskova isä pitää tyttärensä raiskaajalle sopivana
rangaistuksena sitä, että raiskaaja maksaa ko. isälle 50 hopearahaa?
Veikkaanpa, että tällaisessa tapauksessa raiskaajalle vaadittaisiin rangaistusasteikon
ankarinta rangaistusta, vaikka Raamatun mukaan rikos on sovitettavissa rahalla.
Kuvottavaa tekopyhyyttä uskovilta!
Ja miten raiskaajan kannalta on lieventävä asianhaara se, että
uhri ei huutanut apua? Raiskaus on aina raiskaus. Tällaisen toiminnan uskovien
jumalaa hyväksyy. Sellainen jumala on läpimätä, eikä täten ansaitse jumalan
titteliä.
Miksi uhrin vielä pitäisi avioitua raiskaajansa kanssa? Raiskaus
on jo itsessään niin nöyryyttävää, että uhrin hyväksi pitäisi tehdä kaikki
voitava. Avioituminen raiskaajan kanssa vain lisää nöyryytystä
eksponentiaalisesti. Jos Jahve olisi
olemassa, häijy, täysin läpimätä, moraaliton paskiainen joutaa pois viralta.
Onneksi jumala onkin enimmäkseen pantu viralta, kiitos sekulaarin
moraalin, joka on ylivertainen suhteessa Raamatun kertomusten moraalittomiin
opetuksiin.
Uskovat eivät voi puolustautua sillä, että heidän jumalansa tekee
mitä haluaa. Kaikki mitä jumala tekee, on hyvää, mutta ihmiset eivät vain
ymmärrä jumalansa kaikki aivoituksia. Tällainen jumala ei voi kaikkivaltias:
jumalan olisi pitänyt tehdä kerralla selväksi ”hyvä tarkoittava” positionsa,
mutta jumala on aina pysynyt mykkänä riippumatta siitä miten vakava rikos on.
Luulisi kaikkivaltiaan olion järjestäneen olot sellaisiksi, että
luomakuntansa kruunu – ihminen – olisi kaikkivaltiaalle sen verran tärkeä,
ettei ihminen joutuisi tilanteeseen, jossa ihmisoikeuksia voidaan loukata.
Uskovat eivät voi vedota perisyntiin, syntiin, lankeemukseen jne.
sillä heidän jumalansa on epäkompetentti mulkku. Saatanan vaikutukseen on myös
turha vedota. Jumala on niin moraaliton paskiainen, että sallii moraalittoman
toiminnan kuten em. raiskaustapauksessa.
Hyvyys ei mitenkään kuulu jumalan ominaisuuksiin, koska Raamatun
jumala on maksimaalisesti paha!
Olet joko sokea tai et ymmärrä lukemaasI. Siinä käännösvirhe.
VastaaPoista5 Moos 22:
28 Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,
29 niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa.
Deut 22:
28 If a man find a damsel that is a virgin, that is not betrothed, and lay hold on her, and lie with her, and they be found;
29 then the man that lay with her shall give unto the damsel's father fifty shekels of silver, and she shall be his wife, because he hath humbled her; he may not put her away all his days. (Jewish Publication society Bible - JPS)
Deut 22:29 Then the ish that lay with her shall give unto the avi hana'arah fifty [shekels] of kesef, and she shall be his isha; because he hath humbled her, he may not put her away all his yamim. (Orthodox Jewish Bible - OJB)
Toimittaja Joutsen kirjoittaa Raamatun antavan miehelle oikeuden raiskata kihlaamattoman neitsyen ja kun mies maksaa maksaa tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, niin hän saa tytön itselleen vaimoksi.
Suomalaisessa Raamatun käännöksessä on todella paha käännösvirhe tässä kohden. Hepreankielen alkuteksti käyttää sanaa anah, jonka erittäin arvostettu juutalainen JPS Raamatunkäännös on kääntänyt sanalla nöyryyttäminen, ei raiskaus. Alkutekstissä ei ole sanaa raiskaus. 5 Moos 22:28,29:ssa ei ole kyse raiskauksesta, sillä lain mukaan raiskaaja sai raiskauksesta kuolemantuomion:
5 Moos 22:
25 Mutta jos mies tapaa kihlatun tytön kedolla, käy häneen käsiksi ja makaa hänen kanssaan, niin mies, joka makasi hänen kanssaan, kuolkoon yksin.
26 Mutta tytölle älä tee mitään, sillä tyttö ei ole tehnyt kuoleman rikosta; tässä on samanlainen tapaus, kuin jos mies karkaa toisen kimppuun ja tappaa hänet.
5 Moos 22:25,26 tuo esille sen, että raiskaaja sai raiskauksesta kuolemantuomion. Koska 5 Moos 22:28,29 tapauksessa mies ei saanut kuolemantuomiota, niin kyse oli miehen ja neitsyen yhteisestä päätöksestä harrastaa haureellista seksiä.
VT:n ilmoituksen valossa 5 Moos 22:28,29 kertoo naimattomasta miehestä ja neitsyestä, jotka yhteistuumin harrastavat avioliiton ulkopuolista seksiä. Koska VT:n aikana juutalaisuudessa seksi kuului avioliittoon ja kun naimaton mies ja neitsyt yhteistuumin harrastivat seksiä, niin mies joutui maksamaan sakkoa 50 hopeasekeliä tytön isälle tytön neitsyyden viemisestä. Laki suojeli tässä tyttöä, vaikka he olivatkin harrastaneet seksiä yhteistuumin.
Koska he olivat molemmat naimattomina yhtyneet yhdeksi lihaksi toisiinsa haureellisen seksin kautta, niin laki velvoitti heitä menemään naimisiin. Kun ihminen teki tällä tavalla moraalittoman ja haureellisen synnin, niin laki ohjasi heidät siitä pois avioliiton sinetöimisen kautta. VT:n aikainen juutalaisuus lain kautta ohjasi moraalittoman ihmisen pois synnin ja erheen poluilta harjoittamaan siveää ja puhdasta elämää. Suomen valtio voisi ottaa oppia tässä suhteessa VT:n järjestelmästä, joka ohjasi erheitä tehneet ihmiset elämään moraalisesti puhdasta elämää.
Laki määräsi naimisissa olevan miehen tai naisen kuolemaan, jos he syyllistyivät haureuteen, jossa he pettivät puolisojaan haureellisen seksin kautta. Samoin jos nuori naimaton mies tai neitsyt syyllistyi harrastamaan haureellista seksiä naimisissa olevan ihmisen kanssa, niin heidät tuomittiin kuolemaan.
Jos naimaton mies tai neitsyt harrastivat keskenään haureellista seksiä, niin he eivät rikkoneet kenenkään avioliittoa vastaan, vaan tekivät syntiä harrastamalla avioliiton ulkopuolista seksiä. Tällaisessa tapauksessa ei tuomittu kuolemaan, vaan laki velvoitti heidät menemään naimisiin keskenään. 5 Moos 22:28,29 on juuri tällainen tapaus, siksi heidän tuli mennä naimisiin.
VT:n laista tulee esille kuinka Jumala arvostaa avioliittoa. Jos Jumala arvostaa sitä, niin meidän ihmistenkin tulisi arvostaa sitä. Jumala sääti avioliiton miehen ja naisen välille pysyvään parisuhteeseen, kunnes kuolema erottaa.
Alkutekstejä ei ole käytössä. On vain kopion kopion kopioita, joten emme tiedä mitä varhaisimmissa teksteissä sanottiin.
PoistaRaamatun kaanonkin koottiin äänestyspäätöksellä ja monia kristinuskon kannalta kiusallinen teksti jätettiin pois.
Synti taas on jo käsitteenä niin problemaattinen, ettei ihmisen syntisyys ole lainkaan uskottavaa.
Sinun avioliiton arvostuksesi perustuu muinaiseen tekstiin, jonka totuusarvo on epätosi. Ensin sinun olisi todistettava jumalasi olemassaolo verifioitavalla tavalla. Sitten olisi todistettava, että tuo jumala olisi juuri Raamatun jumalan.Lopulta olisi todistettava verfioitavalla tavalla, että jumala on samaa mieltä kuin Raamatun kirjoittajat. Ei taida onnistua