perjantai 14. lokakuuta 2016

Puolimatkan pervonormatiivisuus - munat surkastuu, pois putoaa...



Nyt kun uudestisyntynyt professori Tapio Puolimatka on bannattu Uuden Suomen Puheenvuoro-palstalta, niin hän on koventanut otteitaan kirjoittamalla seinähullun blogin Seurakuntalaiseen.

Puolimatkan bannit Usariin aktivoivat muut fundamentalisti-änkyrät floodaamaan Usariin samaa paskaa kuin uudestisyntynyt professorimme. Siinä kävi sitten niin, että Törppö-Torppa ja viime viikolla Aasinlakki- palkinnon yhteydessä erikoismaininnan saanut Arto Jääskeläinen kirjoittivat sen verran sekavaa settiä, että heidänkin kirjoituksensa lensivät bittiavaruuteen. Pamahtiko heillekin bannia, en tiedä?

Seuraavaksi kävi kepillä koittamassa jäätä Tytti Salenius, jonka kirjoitus oli sen sortin häröilyä, että se ansaitsisi ihan oman vastineensa. Katsotaan ehtiikö ja jaksaako sellaisen kirjoittaa. Tytin juttu poistettiin palstalta jos toiseltakin; jopa kristittyjen ihan oman Laajasalon opiston sivuilta. Se kertoo jo aika paljon.

Viimeisimmässä Seurakuntalaisessa julkaistussa kirjoituksessa Puolimatka hirttäytyy pervonormatiivisuuteen (queer normative). Lieneekö Tapio keksinyt käännöksen ihan itse? Olipa asia miten tahansa, se kertoo enemmän Tapiosta itsestään kuin asiasta, josta hän kaikkein mieluiten puhuu; nimittäin homoista.

Tapion teesi ei ole lainkaan yllätyksellinen:
Ydinperhemalliin perustuvan avioliittonormin paikalle monet keskustelijat haluavat asettaa suvaitsevampana pitämänsä pervonormatiivisen (queer normative) näkemyksen, jonka mukaan kaikki erilaiset vapaaseen valintaan perustuvat romanttiset ja seksuaaliset kiintymyssuhteet ovat samanarvoisia ja niitä tulisi kohdella samanarvoisina lainsäädännössä, kasvatuksessa ja kulttuurissa yleensä.

Tuossa Tapio puhuu jopa totta – kerrankin! Kun lukee koko Tapion kirjoituksen, niin huomaa melkein heti, että professori kyrpii jo pelkkä em. faktan toteaminen faktaksi. On se varmaan aika kyrpivää, kun maailma menee ihan toiseen suuntaan kuin Tapio taantumuksessaan haluaisi. Aika entinen ei koskaan enää palaa…

Sitten Tapio joutuu toteamaan toisenkin faktan:
Toiseksi tässä suvaitsevuuskäsityksessä pidetään itsestään selvänä, että heteroseksuaalisen ydinperheen merkityksen korostaminen merkitsee vaihtoehtoisiin perhemuotoihin sitoutuneiden ihmisten halventamista tai epäoikeudenmukaista kohtelua.


Faktojen hyväksyminen ja faktojen kanssa eläminen on Tapiolle ollut pitkään niin ylivoimaista, että se on jo patologista. Tapio joutuu käyttämään paljon aikaansa ja energiaansa siihen, että maailma saadaan näyttämään joltain mitä se ei ole.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti