Palataan vielä
hetkeksi tuohon edellisessä postauksessa esitettyyn syntiin; sen
olemattomuuteen.
Koska Jumalaa ei
ole olemassa, niin esimerkiksi kristittyjen synnitkin ovat olemattomia. Jumalan
olemattomuus on todennettu niin suurella varmuudella, että sitä voi sinänsä
pitää jo tietona. Mikään ei ole koskaan edes etäisesti viitannut Jumalan
olemassaoloon muulla tavoin kuin vaikkapa kulmikkaiden ympyröiden eksistenssi.
Edelleen Jumalan olemassolon potentiaali ei tee Jumalasta eksistoivaa oliota.
Täten kristittyjen hellimä sadomasokistinen syntioppi on sekin
ei-olemassaoleva. Sadomasokismia voi toki harjoittaa ilman kristinuskoakin.
Kuvitellut
synnit eivät siis saa kuviteltua Jumalaa hermostumaan. Synnit ovat ehkä –
jyrkkä ehkä – todellisia niille, jotka ovat onnistuneet harhauttamaan itsensä
uskomaan moiseen hölynpölyyn ja humpuukiin. Syitä voi olla monia, kuka niistä
harhoista aina ottaa selvää.
Oikeastaan koko
kristillinen synnin konsepti on kaikin puolin irrationaalinen ja järjetön.
Vaikka tuo Raamatun Jumala nyt sattuisikin olemaan olemassa, niin ei ole
ainuttakaan hyvää perustetta palvoa moista oliota, koska haitallinen
sadomasokismi on Jumalan toimintapa. Kaikki sadomasokismi ei kuitenkaan ole
haitallista, mutta Raamatun Jumala on vääntänyt tuonkin hupailun irvokkaaksi.
Oikeastaan kaikki mitä Jumala Raamatun mukaan tekee, on niin häijyä, ettei
häiriintyneinkään ihminen kykene sellaiseen.
Jumala, joka on
ajan ja tilan ulkopuolella, on jo ajatuksena naurettava ja lapsellinen. Samaan
naurettavuuksien sarjaan uppoavat tämän häijyn mutta koomisen hahmon
määrittelemät synnit. Lopulta tämä Raamatun Jumala ei ole pelkästään
epäuskottava vaan myös kertomusperinteessä ehkä häijyin olio, josta on
historian saatossa kerrottu satuja ja tarinoita. Faktaa niistä tarinoista ei
löydy.
Jokaista syntiä,
jota Raamatun Jumala kuulemma ”vihaa”, niin ko. hahmo harrastaa itse: pani
naisen paksuksikin ilman avioliittoa. No, lukekaa itse, minä olen jo Raamattuni
lukenut.
Syntiset uskovat
menevät sitten väittämään, että tämä em. olio on pyhä, vaikka hepusta kertovat
tarinat sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissa kertovat jotain ihan muuta. Ei
ihme, että uskovilla vähän nuppi viiraa.
Niinpä ihmisen
onkin hyvä olla synnitön jättämällä jumalat ja synnit kertomusten ongelmajätelaitokseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti