Kristillisen
konservatismin ajatus politiikkaan puuttumisella on se, että poliittisella
vaikuttamisella he saavat laillisen oikeuden syrjiä muita, kunhan lainsäädäntö
on ensin muutettu sellaiseksi, että syrjintä on mahdollista ilman juridisia
seuraamuksia.
Kun kristillisen
konservatiivien harjoittamaan syrjintään suhtaudutaan torjuvasti, niin
konservatiivit kääntävät sen vainoamiseksi, mikä sinänsä on huvittavaa. Jos he
eläisivät oman opaskirjansa mukaan, vaino olisi hyvinkin toivottavaa, koska
vaino tekee heistä erinomaisen taivaskelpoisia. Heitä ei kuitenkaan vainota
vaan heidän kategoriset imperatiivinsa asetetaan naurunalaisiksi ja samalla
paljastetaan kristillisen konservatismin isot haitat.
Kristillisen
konservatiivien nykyinen poliittinen toimintastrategia esimerkiksi
Yhdysvalloissa perustuu silkkaan häirintään ja haitantekoon. Muutama
suomalainenkin järjestö on omaksunut saman strategian.
Em. strategia on myös äärioikeiston
haittaisänmaallisten käytössä, joten ei ole lainkaan yllättävää, että äärioikeisto
ja kristillinen konservatismi ovat lähellä toisiaan. Jumalusko ja
totalitarismia kannattava ajattelu muistuttavat toisiaan paljon.
Kristillisiä
konservatiiveja länsimaissa nyppii kaiketi myös se, että he ovat haitallisen
agendansa ansiosta ajaneet itsenä yhteiskunnan marginaaliin. Heidän kanssaan ei
enää leikitä, sillä vuosisatojen ajan he ovat pilanneet kaikki leikit kaikkien
kanssa. Toki he voivat leikkiä omassa keskuudessaan, mutta yhteiskunnan
kannalta heidän leikkinsä ovat niin haitallisia, että he saavatkin jäädä sinne
marginaaliin.
Viimeisenä
keinonaan kristilliset konservatiivit yrittävät vedota moraaliin, mutta siinä
vetoomuksessakin heidän agendansa uppoaa. Moraalia koskeva kategorinen
imperatiivi on sekin syrjintään perustuva.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti