Kristityt
näyttävät pitävän kultteja jotenkin häiritsevinä huomioimatta sitä, että Jeesus
oli aikansa kulttijohtaja.
Kulttijohtajien
sanotaan olevan itsekeskeisiä, egoisteja, riippumatta siitä mikä heidän
agendansa on. Kulttijohtajat vaativat totaalista tottelevaisuutta riippumatta
agendansa oikeutuksesta. Nämä johtajat jakavat ihmisiä ryhmiin; yleensä kahteen
ryhmään – kulttiin kuuluviin ja kultin ulkopuolisiin. Ne, jotka eivät hyväksy
kulttijohtajan agendaa, julistetaan kultin viholliseksi usein täysin aiheetta.
Kulttijohtajat
pyrkivät erottamaan lapset vanhemmistaan luomalla eroja, joiden perusteella
vanhempien vaikutus lapsiin pyritään eliminoimaan.
Kulttijohtajat
lupaavat palkinnon tai palkintoja niille, jotka ”uhraavat” itsensä kultinjohtajan
määräämälle agendalle.
Kristityt usein
varoittavat kulttien muodostamasta ”pahasta” ympäristöstä huomioimatta, että
heidän uskonsa perustuu parin tuhannen vuoden takaisen kulttijohtajan
agendalle. Uskonnollisia kultteja voidaan pitää yleensä aivan aiheellisesti
destruktiivisina Kultti(johtaja) pyrkii kontrolloimaan esimerkiksi
emotionaalisesti tai taloudellisesti stressaantuneita ihmisiä. Kultissa
muodostetaan negatiivisia käsityksiä kultin jäsenistä itsestään ja näitä
käsityksiä vahvistetaan manipulaation ja painostuksen menetelmin.
Uskonnollisissa kulteissa ”oikea” käsitys jumalasta on kulttijohtajan
subjektiivinen käsitys.
Kulttimentaliteetti
johtaa pahimmillaan fanaattisiin hirveyksiin, jotka vahvistavat kulttijohtajan
manipulatiivista kontrollointiin perustuvaa politiikkaa.
Kulttitutkimus
voi pääosin vahvistaa esimerkiksi edellä esitetyt väitteet niin uskovien kuin
uskonnottomienkin kulttitukijoiden toimesta.
”Kristittyjen”
kulttijohtaja oli ja on Jeesus Nasaretilainen. Uuden Testamentin Jeesuksessa
ilmenee samat piirteet kuin nykyajan fanaattisissa kulttijohtajissa. Kristityt
sulkevat silmänsä niiltä samoilta seikoilta, joista he kritisoivat
kulttijohtajia.
Tämä voidaan
ymmärtää vain siten, että kaikki(?) uskonnot vaativat alistumista agendaan
kyseenalaistamatta agendan perusteita. Jeesusta kulttijohtajana pyritään
”kirkastamaan”: kaikki kunnia jumalalle, Jeesukselle ja pyhälle hengelle.
Kritiikitön
alistuminen sisältää kuitenkin hyvin vähän substanssia. Uskoville kerrotaan
”jumalan tahto” ja tämän jumalan tahdon toteuttaminen vaatii kritiikitöntä
alistumista huolimatta siitä, että alistumisen seuraukset ovat haitallisia.
Jeesus itse
määräsi marssijärjestyksen Matteuksen evankeliumissa:
Matteus 28:18-20
”Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu
kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä
minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne
kaikki päivät maailman loppuun asti."
Kulttijohtaja
puhuu näin.
Jeesus tekee
asian selväksi em. sitaatissa. Jeesus väittää kuten kulttijohtajat, että
hänellä on spesiaali valta ja auktoriteetti. Tämä auktoriteetti on vain ja
ainoastaan hänellä. Kultin jäsenet pyrkivät miellyttämään kultinjohtajaa
yrittämällä saada muut – esim. kultin ulkopuoliset – hyväksymään kultijohtajan
agenda.
Tästä seuraa,
että mitä tahansa kultinjohtaja sanoo, kultin jäsenten on toimittava
kultinjohtajan määräysten mukaan. Jeesuksen johtamassa kultissa Jeesus-ihminen
tulee Jeesus-jumalaksi. Jeesus-jumalan subjektiiviseen auktoriteettiin
vetoamalla pyritään valloittamaan maailma. Kultinjohtajan agendan levittäjät
katsovat velvollisuudekseen kulttijohtajaa kohtaan toimia agendan levittäjinä.
Kultin jäsenistä
tulee lammaslauma, joka putoaa syvään kuoppaan.
Nykyaikana
kuoppa on raamattu. Vaikka kultinjohtaja on kuollut, kultinjohtajan
auktoriteettia ei voi kyseenalaistaa, koska Jeesuksen auktoriteetti pyritään
vahvistamaan raamatussa. Edelleen kaikki mitä raamatussa sanotaan
kultinjohtajasta, täytyy olla totta, koska raamattu sanoo niin.
Kehäpäätelmästä
ei ole ulospääsyä.
Päätelmät
Jeesuksesta kulttijohtajana eivät jää pelkästään tähän. Uudesta Testamentista
löytyy muitakin esimerkkejä, jotka kristityt usein jättävät huomiotta, koska se
pilaa heidän idealisoidun kuvansa kulttijohtajasta. Kulttijohtajan sanoista
siteerataan pääasiassa niitä, jotka vahvistavat kulttijohtajan auktoriteettia
sekä vahvistavat kultin jäsenten identiteettiä kultin merkityksellisinä
jäseninä.
Jeesuksen
merkitys rauhan ruhtinaana, joutuu kultin jo opaskirjanakin toimivan Raamatun
perusteella kyseenalaiseksi. Jeesus kulttijohtajana pyrki saamaan aikaan
disharmoniaa. Tämä kaikki perustui Jeesuksen pullistuneeseen egoon perustuvaan
uuteen maailman järjestykseen.
Luukas 12: 49 "Tulta minä olen tullut tuomaan maan
päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! 50 Mutta minut on kasteella kastettava -- ja missä
ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt! 51 Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan
päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! 52 Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta:
viidestä on kolme kahta, kaksi kolmea vastaan. 53 Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika
isänsä, äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä ja miniä anoppinsa
kanssa."
Kuten monet
kulttijohtajat, Jeesus yritti saada ihmiset jättämään perheensä ja seuraamaan
vain häntä.
Matteus 10: 37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä
enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai
tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.”
Kuten monet
kulttijohtajat, Jeesus lupasi uusille kulttiin liittyville merkittäviä
palkintoja, jos he jättävät esimerkiksi perheeseen kohdistuvat velvollisuudet
täyttämättä.
Matteus 19:29
”Ja jokainen, joka minun nimeni tähden on luopunut talostaan, veljistään tai
sisaristaan, isästään, äidistään tai lapsistaan tai pelloistaan, saa
satakertaisesti takaisin ja perii iankaikkisen elämän.”
Kuten itseään
täynnä oleva kulttijohtaja, Jeesus tuomitsee ne, jotka eivät hyväksyä Jeesuksen
teologista positiota. Ne jotka hyväksyvät, saavat todentamattoman palkinnon.
Matteus 12:30
”Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun
kanssani kokoa, se hajottaa.”
Kuten moni
kulttijohtaja, Jeesus ei siedä sellaisia, jotka eivät hyväksy hänen sanelemiaan
sääntöjä.
Luukas 19:27
”Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa
heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'"
Kuten monet
kulttijohtajat, Jeesus sanoo pienenkin epäuskon tekevän viholliseksi.
Markus 16:16
”Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan
kadotukseen.”
Kuten moni
kulttijohtaja, Jeesus glorifioi ”lopullisen ratkaisun”. (vrt. Hitler)
Luonnollisesti
epäuskoiset tuhotaan kaiken muun ”ihmisroskan” kanssa.
Matteus 13:40-42
”Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman
lopussa. 41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he
kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat
vääryyttä. 42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja
siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä
valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!”
Koko
kristinuskon opillinen perusta on se, että se joka ei tunnusta kultinjohtajaa
Herraksi tai Pelastajaksi, tuomitaan johonkin todentamattomaan kadotukseen.
Kyseessä on uhkavaatimus, jolla manipuloidaan ihmisiä hyväksymään
kultinjohtajan uskonnollinen agenda. Samalla oikeutetaan muiden dominointi ja
kultin ylivalta näihin toisiin nähden.
Heprealaiset
kirjoitukset, pääosin ne jotka tunnetaan Vanhana Testamenttina, eivät tue
Jeesuksen väitteitä Jeesuksen itsensä ”jumalallisesta” vallasta. Jahve, Vanhan
Testamentin jumala, ilmoittaa että hän ei ole ihminen (5. Moos. 23:19), eikä
anna kunniaansa kenellekään toiselle (Jes. 42:8).
Vanhassa
Testamentissa ei ole mitään, minkä perusteella tulisi palvoa ihmistä, Jumalan
Poikaa ja Messiasta jumalana, koska sellainen on Vanhan Testamentin jumalan
mielestä inhottavaa.
Nämä Vanhan
Testamentin näkemykset kristityt ohittavat kevyesti.
Kristityt
palvelevat ja ylistävät kulttijohtajaansa, koska kulttijohtaja itse väitti
tuhansia vuosia sitten olevansa valittu ja jumalan valtuuttama.
Kristityt
näyttävät huomioivan jumalan sanana vain ne osat raamatusta, jotka tukevat
agendaa ja jättävät huomiotta tai harmonisoivat pois ne osat, jotka eivät sovi
kultinjohtajan muinaiseen ilmoitukseen.
Uuden
Testamentin Jeesuksesta on havaittavissa kulttijohtajalla tyypilliset piirteet. Koska
kyseessä oli Jeesus, myöhemmin yhtä kyseenalaiset kulttijohtajan piirteet on
nähty pyhinä ja/tai jumalan tahtona.
Uuden
Testamentin Jeesuksen voi nähdä vain egoistisena, valtaa tavoittelevana;
ominaisuuksina, joita kehen tahansa kiihkoilevaan kulttijohtajaan tai
diktaattoriin voidaan liittää.
Viesti on:
Tottele minua tai muuten saat julman rangaistuksen!
Vuosisatojen
kuluessa, ja vielä nykypäivänäkin, kristinusko on toimeenpannut onnistuneita
kampanjoita, joilla edistetään Jeesuksen kulttijohtajana muotoilemaa agendaa.
Agendaa on muotoiltu joksikin metafyysiseksi korkeammaksi rakkaudeksi,
korkeammaksi viisaudeksi. Näiden varjolla väitetään toteutettavan universaalia
hyvää. Tämä versio Jeesuksesta voidaan löytää monesta paikkaa: valtavirran
mediasta, mutta myös new agen ”opetuksista”.
Raamattu ja
erityisesti Uusi testamentti kaivaa kuoppaa sille illuusiolle, jota Jeesuksesta
kulttijohtajana on pyritty luomaan populaarikristillisyydessä. Ihmiset ovat
valmiita ”mainostamaan” Jeesuksen armoa, vaikka tälle ei raamatullista pohjaa.
Häiriintynyt kultinjohtaja on todella häiriintynyt.
Kristitty
positio:
Luukas 19:27
kertoo tarinan vertauskuvana: Jeesus puhuu itsestään hallitsijana, joka
tuomitsee kuolemaan ne, jotka eivät tunnusta häntä kuninkaana.
Luukas 19 ”Mutta
nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät
tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'"
Kommentaari:
Jeesus ei
pelkästään hyväksynyt em. toimintaa vaan oli valmis itse toimimaan kuvatulla
tavalla.
On huomattu,
että kristityt uskovat usein kertovat uskonnottomille heprealaiset kirjoitukset
ovat jollain tavoin vähempiarvoisia ja/tai osoittavat kohti Uuden Testamentin
Jeesusta. Samaan aikaan he kieltävät Jeesuksen väkivaltaiset elementit, vaikka
ne esitettäisiin heille Uudesta Testamentista.
Tarina Luukas
19:27:ssä liittyy aikaan ennen Jeesuksen saapumista Jerusalemiin. Jeesus
ratsasti aasilla ja näki itsensä hieman häiriintyneesti ja harhaisesti
kuninkaana, vaikka tässä vaiheessa hän jo suunnitteli olevansa poissaoleva
kuningas.
Jeesus
suunnitteli hallitsevansa toisen tulemisensa yhteydessä. Se uskoiko Jeesus
itsekään tähän on epäselvää. Kuitenkin hän onnistui kiistattoman kulttijohtajan
auktoriteetin nojalla vakuuttaa lähimmät seuraajansa samoihin harhoihin ja
suuruuskuvitelmiin, joista itse kärsi.
Tarinan
pääsanoma on se, että uskolliset työskentelevät kulttijohtajansa hyväksi tämän
poissa ollessakin. Ne jotka hyökkäävät kuningasta vastaan tai esittävät
kritiikki tuodaan häneen eteensä tuomittavaksi
Ne jotka
työskentelevät kulttijohtajan agendan eteen saavat palkinnon myöhemmin, vaikka
tällaista palkintoa joutuu odottamaan Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.
Jeesus sanoi
opetuslapsilleen, että jokainen kaupunki, joka ei ota heitä vastaan eikä
hyväksy evankeliumia, tuhotaan pahemmin kuin myyttiset Sodoma ja Gomorra
Vanhassa Testamentissa.
Tähän tarvitaan
melkoinen määrä tappamista (katso 1Moos. 19:24-25)
Matteus 10:14-15
14 Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei
oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa
pöly jaloistanne. 15 Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee
tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki.
Jeesus sanoi,
että yksinkertainenkin epäusko oli tarpeeksi, jotta Jeesus koko itseään vastaan
hyökätyn. Jeesus tuomitsi epäuskoiset.
Markus 16:16
”Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan
kadotukseen.”
Jeesus sanoi,
että hän suorittaisi massateurastuksen palatessaan maan päälle mukanaan lista
ihmisistä, jotka olivat ärsyttäneet häntä. Nämä tuli kuinkas muuten tappaa.
Matteus 13:41-42
41
”Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki,
jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. 42 Enkelit
heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään
hampaita.”
Polttamisen ja
palamisen teema (eli tappamisen) toistuu taas tässä:
Johanneksen
evankeliumi 15:6
”Joka ei pysy
minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat
kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.”
Tappamisen
pakkomielle kuvataan taas Ilmestyskirjassa siitä mikä on tapahtumien kulku.
Kultinjohtaja sanoo, että silloin tapahtuu todella paljon tappamista.
Ilmestyskirja
19:15 ”Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän
paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan
Jumalan hehkuvan vihan viinin.”
Jeesus sanoo
siis toimivansa näin moraalittomalla tavalla, jos kansat eivät halua Jeesusta
kuninkaakseen. Kuka haluaisi sadistisen tyrannin?
Paavali joka
väitti olevansa suoraan Jeesuksen valtuuttama (Gal 1:12) sanoi Jeesuksen
tulevan taivaista enkelien kanssa tuottamaan koston niille, jotka eivät tottele
Jeesusta. Tämä kosto on vielä ikuinen.
2 Tess. 1: 7-9
”mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra
Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta 8
tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä
suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille. 9
Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa
kirkkaudesta, ”
Kuittaamalla
Luukas 19:27 vain tarinana, jonka Jeesus kertoi, mutta jota hän ei itse
hyväksyisi ja toimeenpanisi, on uskoon perustuva harha.
Doktriini on
ruma, häijy, ilkeä ja julma; suvaitsematon. Se osoittaa johtajuutta, jota
häiriintyneet diktaattorit osoittavat, mutta joka on myös tyypillistä väkivaltaisille
kulttijohtajille. Siellä nämä doktriinit kuitenkin ovat Raamatussa.
Jos tässä on
liian paljon todellisuutta uskovalle käsiteltäväksi, niin hän on pulassa.
Kristittyjen
positio:
Jeesus ei ollut
kulttijohtaja, jolla oli pieni seuraajien joukko, koska Jeesus on jumala ja
kristinusko ei ole kultti vaan doktriini. Kristinusko on maailmanuskonto, jolla
on miljoonia seuraajia. Sen on vanha uskonto, joka säilyy vielä sen jälkeenkin
kun sinä ja minä olemme kuolleet.
Kommentaari:
Uuden
Testamentin mukaan niihin aikoihin kun Jeesus häipyi maapallolta, juuri ennen
Helatorstaita, kultilla oli 120 jäsentä. Jeesus oli siis pienen kultin johtaja,
vaikka kristityt muuta väittäisivätkin.
Ap.t 1:15
”Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari
nousi puhumaan.”
Tämä on nyt siis
pitkäikäinen kultti, jolla miljoonia seuraajia on, Jeesus-kultin kannalta
jotakuinkin merkityksetöntä.
Kultin
määritelmä:
-
uskonnollinen oppijärjestelmä ja/tai rituaali,
-
omistautuminen henkilölle, idealle, objektille,
liikkeelle, tehtävälle.
Kulttijohtajalla
on määräävä asema ja vaikutusvalta; ja juuri tätä Jeesus oli ja on.
Kristinuskolla
on monia doktriineja kuten kulteilla; se on keskittynyt yhden ihmisen ympärille
kuten tyypilliset kultit. Tässä tapauksessa kyseessä on ihmisjumala, joka
väitti itsellään olevan kaikki voima ja valta taivaasta annettuna. Monet
egoistiset kulttijohtajat väittävät samaa. Edelleen he väittävät heidän
sanomansa olevan ylivoimainen totuus. Jeesus ei pelkästään väittänyt omaavansa
ylivoimaisen totuuden, mutta myös olevansa tie jumalan luo.
Johanneksen
evankeliumi 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei
kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
Kuten monet
kulttijohtajat, Jeesusta ei ujostuttanut kertoa, että juuri hänelle oli annettu
kaikki auktoriteetti ja Jeesus meni niin pitkälle, että väitti hallitsevansa
koko universumia.
Matteus 28:18-20
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu
kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis
ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja
Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa
heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso,
minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Kristittyjen
positio:
Sanoit, että
Jeesus sanoi, että tottele tai saat rangaistuksen.
Jeesus ei koskaan
sanonut niin.
Kommentaari:
Todisteet
puhuvat sen puolesta, että Jeesus oli suvaitsematon, vaativa ja kostonhimoinen.
Tämä on monille uskoville sietämätöntä. He kieltävät, että tässä kuvattu Jeesus
kultinjohtajana on kuvaus Jeesuksesta.
Rauhan ruhtinaaksi
väitetty Jeesus on rauhallinen vain sen jälkeen kun hän on ensin tappanut, mikä
sai hänet närkästymään varsinkin jos hänen majesteettisyytensä asetettiin kyseenalaiseksi.
Jeesus teki
selväksi, että hänen kanssaan ei ole juuri mitään liikkumavaraa.
Matteus 12:30
”Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun
kanssani kokoa, se hajottaa.”
Uusi Testamentti
esittää dogmaattisia näkemyksiä mm. näin:
Johannes 3:36
”Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se
ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.”
Jeesus käski
opetuslapsiaan opettamaan koko maailmalle, jotta kaikkien maailman ihmisten
tulee totella hänen sanelemiaan sääntöjä.
Matteus 28:
19-20 ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa
heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa
heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso,
minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Pienikin epäusko
hyökkää Jeesusta vastaan kuten Markus 16:16 ja Matteus 13:41-42 asian
ilmaisevat.
Tottelemattomuudesta
seuraa rangaistus. rangaistus ei voi juuri olla suurempi kuin tämä:
2 Tess. 1:8-9
”tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä
suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille. 9 Heidän
rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa
kirkkaudesta,”
Koska uskovat uskovat
Jeesuksen olleen jumala Jeesus sanoi, että häntä tulee pelätä, koska hänellä ei
pelkästään ole valta tappaa ihmisiä, vaan lähettää heitä myös helvettiin.
Luukas 12:5
”Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa
ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on
pelättävä.”
Jotkut ihmiset,
jotka ottavat merkin tulevat kidutetuksi julmalla tavalla Jeesuksen läsnä
ollessa.
Siis tähän
tapaan:
Ilmestyskirja
14:10-11 ”joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka
laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa
ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. 11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu
aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka
kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen
merkikseen.”
Tällaisen
väkivaltaisen kultin seuraajat uskovat olevansa turvassa, koska heidät on
suojattu ihmisuhrin verellä.
Kultinjohtaja
myös kannusti kultin jäseniä juomaan hänen vertaan ja syömään hänen lihaansa,
jotta he olisivat suojassa ainaisesti (Joh. 6:53-55).
Kultin oppien
mukaan kultin seuraajat/jäsenet tulevat hallitsemaan kultinjohtajan kanssa,
kunhan kultinjohtaja palaa pilvissä takaisin.
Nämä kultin
jäsenet väittävät haluavansa viettää iäisyyden paikassa nimeltä taivas, missä
he iankaikkisesti ylistävät kultinjohtajaa.
Sanotaan
Jeesuksen olevan jumala, mutta tämä kultinjohtaja vaikuttaa siitä huolimatta
olevan hieman hämillään.
Ilmestyskirja
3:12 ”Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän
joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja
Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani
luota, ja oman uuden nimeni.”
Jeesus kaiketi
väitti jotain sellaista, että tuossa ei puhunut Jeesus joka käveli maan päällä,
vaan taivaaseen astunut Jeesus.
Kultin jäsenet
ovat ostaneet sian säkissä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti